onsdag 25 augusti 2021

 Alla dessa möten.......

Tisdagar är verkligen all time high när det gäller möten. 

Först hade vi ett extra möte med stiftsstyrelsens au på förmiddagen. Det känns som att vi har haft fler extra än ordinarie möten de senaste 1,5 åren. Men så har vi också haft tunga saker att ta itu med. Den här gången gällde det samverkan mellan de fyra enheterna Vårdnäs stiftsgård, Gransnäs Ungdomsgård, Pilgrimscentrum och Vadstena Folkhögskola. Och sedan diskussion runt den nya strategiplanen. Således inga tunga ämnen den här gången, utan glädjeämnen. Nästa gång träffas vi på Vårdnäs på riktigt för att arbeta med budgeten.

Under lunchen var det dags för veckans strategimöte med valledningsgruppen (som om vi inte hade daglig kontakt ändå). Alla stift är igång och vårt uppdrag är att underlätta för alla företrädare och kontaktpersoner. 

Direkt efter lunch gled jag in på Hälso- och Sjukvårdsnämndens möte (missade fm av nyss förklarade skäl). Vi tog beslut om den största upphandlingen i mannaminne (ambulanssjukvåd).

Det sista mötet var tillsammans med Regiongruppen. Vi längtar också efter att få träffas igen Det är så roligt att det finns ett stort intresse för kyrkovalsrörelsen i alla sammanhang där jag är med. 

Däremellan mail, sms och telefonkontakter.

Under en kaffepaus på balkongen, kommer en kvinna från fastighetsbolagets trädgårdsentreprenör för att ansa häckarna med en motordriven trimmer. Hon säger "Det är så j-a ojämnt, men jag gör mitt bästa!".

Jag tänker att det är en aforism för livet - det är så j-a ojämnt, men jag gör mitt bästa!!


Mona Olsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Från Betlehem till Jordan

av Mona Olsson Under 13 juldagar har vi uppehållit oss kring krubban i Betlehem och begrundat undret Guds människoblivande. Idag firar vi Tr...